Időpont: 2024. április 9-11. // 17:00-20:00
Helyszín: SÍN Művészeti Központ // 1139 Budapest, Gyutacs u. 10., 1139
Jelentkezni az áprilisi alkalomra ezen a LINKen tudtok.
Jelentkezési határidő: 2024. 04. 06.
Mi az a G A T E workshop ?
A Give And TakE kéthavonta jelentkező workshop sorozat táncosoknak, koreográfusoknak ami alkalmanként 3 napból áll. Minden alkalmat más meghívott koreográfus vezet. A workshopokon egy-egy készülő előadás műhely munkájába léphettek be. Az előadás mozgásanyagával, struktúrájával foglalkozó vagy az előadás témáját feszegető kísérletekbe, gyakorlásba vezeti be a résztvevőket az adott előadás koreográfusa. A workshop nem csak a résztvevőknek nyújt tudást és fejlődést, hanem a workshop vezető is lehetőséget kap arra hogy új formában kísérletezzen készülő előadása anyagával. Ez a kéthavonta jelentkező ingyenes workshop egy találkozási pont lehet, ahol kölcsönösen tudjuk támogatni egymást úgy, hogy közben a tánc, a szakmánk van a középpontban.
Cél, hogy megerősítsük szakmai közegünket, inspiráljuk, megtartsuk egymást! Szakmai párbeszédet indítsunk el a megosztáson és a táncon keresztül!
A IV. workshop vezetője: Vavra Júlia
Vavra Julcsiról és a workshopról pár mondat:
cosy like a cat // kényelmes, mint egy cicus:
Mostanában nagyon érdekelnek az olyan típusú mozgások és gyakorlatok, amik jól esnek, fizikailag élvezet okoznak, kényeztetnek és az időtlenség állapotába juttatnak. Több mint valószínű, hogy lesz ilyen.
skating the fine edge of fiction and reality // korizás a fikció és a valóság határmezsgyéjén
Képzelőerővel és vizualizációval fogunk dolgozni, és megfigyeljük, hogy ezek az eszközök hogyan alakítják a mozgásunkat, jelenlétünket, figyelmünket a hangulatot és a szoba légkörét. Régóta izgat, hogy a fikció milyen közel vagy távol kerülhet a valóságtól és, hogy hogyan lehet a képzelőerőnkkel és hittel manipulálni a közönséget és színházi teret.
posture__symbolism // testtartások, pózok __ szimbólumok:
Az izmok feszítésén / ellazításán keresztül különböző testtartásokkal és pózokkal kísérletezve szimbólumokat és referencia pontokat keresünk, amelyeket egy test magában hordoz vagy akár kép-visel a színpadon. Milyen sztereotip emlékeket, képeket őriz a testünk? Hogyan függ ez össze bizonyos izmok feszítésével és ellazításával? Hogyan lehet ezeket a képeket viselni? Hogyan folyhat át egy könnyen kódolható, archetipikus póz jelentése a totális ellentettjébe a test apró részleteinek megváltoztatásával?
bringing out the silent hide / character building // a csöndben Megbúvó csalogatása / karakterépítés:
Játszani fogunk egy kis átalakító sminkkel és felöltözéssel, és látni fogjuk, hogyan befolyásolják ezek az eszközök fizikalitásunkat és előadóiságunkat.
I made this move for me // ezt magamnak csináltam
I made this move for me // ezt magamnak csinálom
I made this move for me // ezt magamnak csinálom
and I let you look at it // de hagyom, hogy nézd:
Keresem az olyan mozgásos, performatív és jelenlét központú gyakorlatokat, amik bombabiztos belső fókuszt hoznak létre. Egy olyan állapotot, ahol a performer vagy mozgó illető, figyelme intenzíven (elsősorban)magára és az aktuális tevékenységére irányul; el tud veszni benne. Nem pontosan tudom, hogy mi az az állapot, amit valójában keresek de szeretném kideríteni, illetve eszközöket találni az oda vezető útra.
trouble around being alive // gondok a létezés körül
Szeretnék egy kis időt tölteni az intuitív és a konceptuális alkotási folyamatok körüli kérdésekkel, valamint a kreációk, koreográfiák és mozdulatok tudattalan vagy tudatos referencia használatával, képekkel és szimbólumokkal kapcsolatban.
p.s:
Ahogy ismerem magam, a workshopig és a workshop közben is lehet változik az érdeklődésem, vagy lehet a tied, így a váratlan változtatások szabadsága mindig opció, ha velem játszol.
—
Vavra Júlia Budapesten élő, szabadúszó kortárstáncos, performer és koreográfus. Tanulmányait a Budapest Kortárstánc Főiskolán (2010-2015) és a School for New Dance Development nevű amszterdami egyetemen (2017-2021, mint koreográfus) végezte. Jelenleg előadóként, koreográfusként, bébiszitterként és konyhai kisegítőként is tevékenykedik, itthoni és külföldi produkciókban.
A projektjeinek tartalma és esztétikája folyamatosan változik a kreáció kontextusához, lokációjához és az aktuális érdeklődéséhez képest.
Általában azt keresi, hogy az őt érintő kimondatlan tabu témákat, hogyan lehet performatív szituációkkal, fizikalitással és szimbolikus képekkel manifesztálni.
Érdeklik a decentralizált területek, perifériák, rejtett és láthatatlan szegmensek aktiválása. A térrel szeret specifikusan dolgozni: a színpad, a nézőtér és a színházi tér perifériái egyaránt porondként szolgálnak. Ismert kódokat, szimbólumokat, képeket, archetípusokat és referenciákat használ a mainstream és sztereotip világból, de azokat rekonstruálva, torzítva és átformálva, valamint környezetüket megváltoztatva próbálja megkérdőjelezni és más szemszögből vizsgálni, újragondolni. Különböző médiumok és formanyelvek (videó, hang, karakter építés, szöveg, mozgás, fény, kellékek, jelmezek..) kombinálásával és egymásra ható játékával olyan tereket próbál teremteni, ahol a fikció és valóság határmezsgyéje főszerepet kap.
“Artists Like Me” című projektjében különös figyelmet fordított a szabadúszó, független művészlét küzdelmeire, problematikáira és kontradikcióira. Legutóbbi munkájában(Ripples in silence – The Misty Waltz) a kitettség, teatralitás, szórakoztatni vágyás és az introvertált, befelé irányuló, fókuszált folyamatok ütköznek. A mainstream és az absztrakt elemek furcsán nyugtalanító kombinálásával találkozhatunk.
Mostanában arra összpontosít, hogy a performatív, mozgásos elemek, jelenetek atmoszféráját, tartalmát és hangulatát hogyan lehet vizuális elemekkel (fények, speciális effektek, maszkok, videó, jelmezek stb.), időzítéssel és zenével erősíteni.