SinArts

Bemutató: 2017. február 13.

MU Színház

Szüzek, királynők, bölcsek, csábítók, anyák, harcosok… Megjelennek neked és általad. Megelevenednek fantáziáidból és visszaveszik, ami az övék. Szerepeket mutatnak be és vetítenek egymásra, amíg a határvonalak elmosódnak. A Queendom a kortárs színház, a fizikai színház és a dragshowk metszéspontján egyensúlyoz. Női és férfi ábrázolásokat vonultatunk fel a reneszánsztól a mai popkultúráig. Az előadás improvizációkra épül előre lefektetett játékszabályok mentén, melyet az előadók és nézők tekintete működtet.
„Vannak, akik ezt így egyszerűsítik: a férfi cselekszik, a nő megjelenik. A férfiak nézik a nőket. A nők a mások által nézett önmagukat figyelik. Így változtatják tárggyá magukat, elsősorban a tekintet tárgyává: látvánnyá.”
(John Berger, Mindennapi képeink, 1973)


„Szabó Veronika sem siet, csakúgy, mint a legnagyobb rendezők: lassan kezdődik a Queendom is, és egy pillanatig sem unatkozom. Az előadás úgynevezett kollektív alkotófolyamattal készült. ….Érdekes persze figyelni, mit tud egy színész: hogyan bújik sok mindenki más alakjába, ahogy mi is óhatatlanul bujkálunk, akár akarjuk, akár nem: és szexusváltást színpadon ritkán látni ilyen hitelesen. De az előadó tudásánál, úgy látszik, egy valami érdekesebb: hogy mit nem tud. Hogy mi az, amit „törnek” ők , mint többségü(n)k az angolt ugye. Valami ilyesmiért nevetünk, azt hiszem: hisz leginkább hibáinkban hasonlítunk. A Queendom is akkor a legbátrabb, amikor előadóit a maguk civilségében meri bemutatni. Hisz erről szól: rólunk és az elérendő ideálok kontrasztjáról. Még érződik rajta a mester, Jérôme Bel hatása. De már saját: és van benne valami országhatárainkon átütő.”
Herczog Noémi: Ha törik, ÉS

„Ironikusan obszcén felöltöző-show-t nagyestélyis cat-fight követ, és végül még férfinak maszkolva is megjelennek, hogy bebizonyítsák: a nők beskatulyázásának semmi létjogosultsága. Végre egy előadás, amiben azt kívánom, bárcsak tolták volna fel még hangosabbra a zenét. Bár a színpadon felszabaduló energiának nem volt külső támaszra szüksége, a bennem és köztünk, nézők közt lévő gátakat jó lett volna annyira elfelejteni, mint egy dübörgő techno-partiban. Egy előadás, amiben legnagyobb meglepetésemre nem zavart az agresszió. A sebezhetőség felvállalása, a kockázatvállalás, a legpőrébb és legcsúnyább arcaink kendőzetlen megmutatása talán nem is történhet békés, kisimult módon.”
Balázs Nóra: This is my queendom

Koncepció, rendező: Veronika Szabó Előadók-alkotók: Lori Baldwin, Borsos Luca, Sarah Günther, Julia Jakubowska, Kemény Rozália, Lakos Fanni, Makra Viktória, Szabó Veronika
Konzulensek: Ladjánszki Márta, Vadas Tamara Zsófia
Zenei szerkesztő: Somló Dávid
Hang, szakmai konzulens: Vida Vera
Fény: Dézsi Kata
Jelmez: Ádám Anna
Külön köszönet: Czakó Máté, Cserne Klára, Rózsavölgyi Zsuzsa, Vavra Júlia
Produkciós menedzsment: SÍN Művészeti Központ



Támogatók:
Nemzeti Kulturális Alap, L1 Egyesület, EMMI, Műhely Alapítvány, SÍN Művészeti Központ, Artus Stúdió, MU Színház

Támogatók

SZABÓ VERONIKA: QUEENDOM (2017)
Scroll to top