TIMOTHY AND THE THINGS: SCHRÖDINGERRE VÁRVA a dunaPart4 keretében

Fülöp László 2016-ban hat táncossal dolgozott együtt, a várakozás, a késleltetés, az elodázás problematikáját, és az ekörül működő intenzív érzelmi állapotokat járva körül.

Az előadás a Schrödinger macskája elnevezésű gondolatkísérletből indul ki, amely Erwin Schrödinger Nobel-díjas osztrák fizikus nevéhez fűződik. A tudós ezzel a kísérlettel kívánta szemléltetni azt, hogy a részecskék egyidejűleg több helyen, különféle állapotokban lehetnek. A gondolatkísérlet arra az abszurditásra mutat rá, hogy a macska élő, vagy holt állapota attól függ, hogy megfigyeli-e valaki ezt az állapotot.

„Meddig tudom elkerülni, hogy kinyissam a dobozt? Minél tovább várok, annál nagyobb lehet a kár, vagy annál valószínűbb, hogy nem fogok tudni azzal a ténnyel dolgozni, amit a dobozban találok. Egyáltalán megúszhatom-e, leélhetem-e az életemet mondjuk egy olyan lakásban, ami tele van dobozokkal, amikben a saját személyes dolgaim állnak, úgy, hogy nem nyúlok hozzájuk, mert mi van, ha nem tetszik, veszélyesek, bánthatnak, bármi? És mi kell, ahhoz, hogy mindez színház legyen? – kell néző, doboz, extrovertált macska, aki aszerint produkálja magát, határozza meg helyzetét és állapotát, hogy nézik. De végül már mindent így kezdtem vizslatni magam körül; a kapcsolatainkat, a nyelvet, a különböző rendszereket, mindent. Rögtön láttam, ennek nem lesz jó vége. Rög-eszme. A várakozás teljes formai és érzelmi skálája egy absztrakt spagettiwesternben. A közegbe integrálódáson át a teljes ellenállásig. Küzdelmek, feladások, felülemelkedések, beragadások, elmélázások, a hiba jelentősége és az akarat vég nélküli transzformációja az építés és pusztítás között. Ez minden, csak nem nihili állapot.” (Fülöp László)

 „Egyszerű, banális képeket keres (például toporgás, dühöngés, pótcselekvések). Ezek a képek pedig gegekkel teletöltött lufikként pattognak, szállnak a térben, fel-le, fel és le. Nem húzza őket semmiféle ólomsúly a deszkákra, nem horpasztanak mázsás lyukakat abba. A táncosok igazi clownok módjára belakják a színpadot, zsonglőrködnek; lépteik és mozdulataik könnyűek. Puha nyomot hagynak a térben.” (Komjáthy Zsuzsanna, kritikus)

Alkotó-előadók: Biczók Anna, Cuhorka Emese, Furulyás Dóra, Kelemen Patrik, Marcio K. Canabarro, Varga Csaba
Zene: Mizsei Zoltán
Fény: Pete Orsolya
Hang: Varga Vince
Kosztüm: Kasza Emese / Mei Kawa
Koreográfus: Fülöp László (Fülöp Viktor ösztöndíjas)
Produkciós vezető: Trifonov Dóra
Producer: SÍN Kulturális Központ

Támogatók: SÍN Kulturális Központ, Trafó KMH, NKA, EMMI, Open Latitudes 3 – Az Európai Unió Kultúra Programja, Budapest Főváros Önkormányzata, BVA Budapesti Városarculati Nonprofit Kft., Staféta, Füge Produkció, L1 Egyesület, Műhely Alapítvány

A produkció a Budapest Főváros Önkormányzata által meghirdetett Staféta program keretében valósult meg.

Fülöp László

Fülöp László fiatal táncos, koreográfus, az L1 Egyesület tagja, szintén a Budapest Kortárstánc Főiskolán végzett, azóta számtalan hazai és külföldi alkotóval és társulattal dolgozott együtt, valamint saját darabokat készített a SÍN Kulturális Központtal együttműködve. Legutóbbi darabja „there’s an elephant in every room…” címmel Lábán Rudolf-díjat nyert 2015-ben. Érdeklődésének középpontjában a különböző kommunikációs és viselkedési mintázatok és stratégiák vizsgálata áll, valamint ezek összetettségének megragadása és megmutatása egy közérthető, de személyes nyelvezeten keresztül.

 

Trailer a SÍN Kulturális Központ Vimeo oldaláról.

A teljes előadás megtekintéséhez szükséges jelszóért keress minket.