MOLNÁR CSABA: ECLIPSE a dunaPart4 keretében

Lyukas a zoknim. Tegnap még kölcsönkértem kétezret, ma meg hirtelen bejött a várva várt hatszázezer. Holnap sem leszek friss levegőn az biztos, mert tíztől tízig a teremben dolgozom. Min? Az Eclipse-en. Csak nők vannak benne, ami még pár napja feszélyezett, de most úgy érzem, érzem. Vagyis látom, hogy mit lehet, mit tudok kezdeni ezzel.

Három kép, három ikon. Az egyikben az emberi sokaság tombol, a másik csendesebb, várnak valamire, a harmadikban meg dalokkal, mások hangjába bújva fejezik ki a szerelem kollektív világfájdalmát. Miért pont a szerelemét? Mert azt mindenki átérzi, vagy érti. LOVE. De mi marad a végén? Mindegy, mert alig várod, hogy ágyba bújj, de arra még van erőd, hogy fogat moss, miközben nézed magad a tükörben és feldereng benned mindaz, ami megtörtént, meg amit csak szerettél volna, hogy megtörténjen. De nem rossz, örülsz, hogy bebújhatsz a pöttyös takaród alá és besötétítheted a szobád.

Fiktív, képregényszerű világ, partikultúra, véletlenszerűen egymás mellé sodródó emberek, hullámzó, lüktető mozgás, sztereotip szituációk. Az éjszakai élet drámáin túl feloldódnak az emberi játszmák és létrejön egy, a zenével összefonódó transz állapot, amelyben az egó az ösztön árnyékába kerül. Molnár Csaba és csapata a Budapest Kortárstánc Főiskola táncosaival kiegészülve ezeket a viszonyrendszereket térképezik fel.

„Szemtelen, posztpunk/trancebarokk alkotás (már ha létezik ilyen): kikezdi a színházi művek ontológiai szabályait, megkérdőjelezi a koreográfiába beemelhető mozgás minőségét, és mindeközben pukkasztóan kérkedik is. Tobzódik a trashes-giccses diszharmóniában.” (Komjáthy Zsuzsanna, kritikus)

„Úgy, ahogy van, állati jó. Érthető (vagy szubjektíven értelmezhető) és élvezhető. Reveláció.” (Kutszegi Csaba, kritikus)

Rendező/Koreográfus: Molnár Csaba
Előadják: Dányi Viktória, Vadas Zsófia Tamara, Raubinek Lili, Vavra Júlia, Juhász Adél, Lévai Viola, Cuhorka Emese valamint a Budapest Kortárstánc Főiskola táncosai: Aisté Adomaityté, Shiraz Amar, Bokor Felícia, Marina Donatone, Novák Evelin, Oberfrank Réka, Petra Peček, Julija Pecnikar, Polgár Judit, Takács Ramóna, Ana Tot
Konzultáns (szöveg): Meskovics Liza
Fény: Dézsi Kata
Zenei szerkesztő: Varga Vince, Molnár Csaba
Dramaturg: Dallos Máté
Jelmez: Marcio Kerber Canabarro
Produkciós vezető: Rácz Anikó
Producer: SÍN Kulturális Központ

Támogatók: Trafó Kortárs Művészetek Háza, départs, az Európai Unió Kultúra Programja

Molnár Csaba

Molnár Csaba a Budapest Táncművészeti Szakközépiskolában kezdte táncművészeti tanulmányait. Az innen kikerült alkotók sokan máig is közösen dolgoznak, és friss energiákat hoznak a magyarországi kortárstánc szférába. A BUTI után 2007-től a brüsszeli P.A.R.T.S. iskolában tanult, melyet Anne Teresa De Keersmaeker alapított (a világhírű Rosas táncikonja). A P.A.R.T.S. szintén olyan művészeti képzésben részesíti növendékeit, melyben a táncos nem csupán előadó, de a koncepció megalkotásában is aktív szerepet vállaló gondolkodó lény. Öt olyan darabban is szerepelt alkotóként, ami megnyerte az évente kiosztott legjobb táncelőadásnak és koreográfusnak járó Lábán Rudolf-díjat (Bloom!: CITY (2011), Hodworks: Basse Danse (2012), Dányi–Molnár–Vadas: Nyúzzatok Meg (2014), Hodworks: Pirkad (2014), Tropical Escape (2015)). A Nyúzzatok meg és Pirkad című előadásokat beválogatta az Aerowaves hálózat is abba a nemzetközi húszas listába (419 jelentkezőből!), ahová az év legjobb új alkotásait keresik fiatal koreográfusoktól. A Trafó az Eclipse-en kívül még két előadását játssza: a Dekameront és Az ökröt.

Molnár Csaba: Eclipse – trailer from SÍN Culture Centre on Vimeo.

A teljes videó megtekintéséhez szükséges jelszóért keressenek minket.